Het AMN team staat voor u klaar
Vliegtuigonderhoud
Dankzij onze uitgebreide ervaring (vliegtuigen en helikopters) met de diverse systemen bent u voor iedere Avionics upgrade bij ons aan het juiste adres. Daarbij kunnen wij u een goed advies geven over de mogelijkheden voor het koppelen van de diverse andere apparatuur Auto pilots, weerradar, intercom, etc.
Heeft u ook interesse om uw toestel deze upgrade te geven of heeft u problemen met uw huidige systeem? Neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Diensten - Aircraft Maintenance Netherlands
AMN: onze diensten
Onderhoud & Inspecties
Aircraft Maintenance Netherlands is bevoegd om aan diverse vliegtuigtypes, zowel eenmotorige als tweemotorige vliegtuigen tot 5700 kg, onderhoud, inspecties of andere werkzaamheden te verrichten. We hebben uitgebreide ervaring met onder meer diverse typen Cessna´s , Pipers, Czech Sport Aircraft, Socata´s, Fuji´s, Fokkers, Bölkows, Tecnams, etc. Ook een grote varieteit aan helikoptertypen kunnen we uitgebreid onderhouden. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om helikopters van Robinson, Enstrom, Hughes/Schweizer/Sikorsky en MBB/Eurocopter/Airbus.
Internationaal onderhoud
Op onze locatie te Teuge beschikken we over een 800 m2 grote hangaar die is ingericht voor het uitvoeren van de meest complexe onderhoudstaken. Ook op Lelystad Airport kunnen we beschikken over twee hangaars waar wij uw toestel de zorg kunnen bieden die het verdient. Mocht u op een andere locatie gestationeerd zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zijn met grote regelmaat actief op bijna alle vliegvelden in Nederland en in Duitsland, België en Frankrijk (en soms zelfs in Afrika en de VS).
Periodieke inspectie in Teuge.
Totaalpakket voor onderhoud
Aircraft Maintenance Netherlands is wettelijk bevoegd om aan diverse vliegtuigtypes, zowel eenmotorige als tweemotorige vliegtuigen tot 5700 kg, vliegtuigonderhoud, inspecties of andere werkzaamheden te verrichten. We hebben een uitgebreide ervaring aan de volgende merken: Cessna, Piper, Czech Sport Aircraft, Socata, Fokker, Bölkow, etc. Voor de meest moderne LSA toestellen als de Czech Sport Aircraft PS28 tot de PBY Catalina bieden wij ons totaalpakket voor het onderhoud aan.
Teuge en Lelystad
Op onze locatie te Teuge beschikken we over een 800 m2 grote hangaar welke volledig is ingericht op het uitvoeren van de meest complexe onderhoudstaken. Ook op Lelystad kunnen we beschikken over twee ruimtes waar wij uw toestel de juiste zorg kunnen bieden die het nodig heeft en verdient. Mocht u op een andere locatie gestationeerd zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zijn met grote regelmaat op bijna alle vliegvelden in Nederland en een gedeelte van Duitsland actief.
Mocht uw toestel schade opgelopen hebben dan bent u bij AMN aan het juiste adres voor het herstel. Het is mogelijk om ons een rapportage van de schade op te laten stellen. Deze rapportage kan gebruikt worden in het contact met de verzekering. Daarnaast hebben we contacten met veel vliegtuigfabrikanten en kunnen deze dan ook raadplegen voor het herstellen van de schade. Dit zodat u de schade op de juiste manier herstelt krijgt en zo nog vele jaren plezier van uw toestel kunt beleven.
Zuiger of turbinemoteren
AMN is bevoegd om diverse helikopter types, zowel eenmotorige zuigermotor als turbine helikopters te onderhouden. We hebben een uitgebreide ervaring aan de volgende merken: Robinson, Enstrom, Schweizer/Sikorsky en Eurocopter. Van de meest moderne Robinson modellen tot de Eurocopter/Bölkow 105 bieden wij ons totaalpakket voor het onderhoud aan. Samen met het vliegtuigonderhoud maakt helikopter onderhoud ons een van de meest veelzijdige bedrijven in West-Europa.
Teuge en Lelystad
Op onze locatie te Teuge beschikken we over een 800 m2 grote hangaar welke volledig is ingericht op het uitvoeren van de meest complexe onderhoudstaken. Ook op Lelystad kunnen we beschikken over twee ruimtes waar wij uw toestel de juiste zorg kunnen bieden die het nodig heeft en verdient. Mocht u op een andere locatie gestationeerd zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zijn met grote regelmaat op bijna alle vliegvelden in Nederland en een gedeelte van Duitsland actief.
Mocht uw toestel schade opgelopen hebben dan bent u bij AMN aan het juiste adres voor het herstel. Het is mogelijk om ons een rapportage van de schade op te laten stellen. Deze rapportage kan gebruikt worden in het contact met de verzekering. Daarnaast hebben we contacten met veel vliegtuigfabrikanten en kunnen deze dan ook raadplegen voor het herstellen van de schade. Dit zodat u de schade op de juiste manier herstelt krijgt en zo nog vele jaren plezier van uw toestel kunt beleven.
De heli van Rotor & Wings.
AMN beschikt over een eigen weegstation
Wegen
Aircraft Maintenance Netherlands beschikt zelf over een set weegschalen om vliegtuigen te kunnen wegen. Hiermee kunnen we uw toestel zelf wegen om te voldoen aan CAA-NL MD2011-002. Volgens deze aanwijzing moeten toestellen tenminste iedere 4 jaar opnieuw gewogen worden. Daarnaast wegen wij uiteraard ook uw toestel nadat er een modificatie aan het toestel is uitgevoerd of nadat uw toestel opnieuw gespoten is.
Is uw toestel langer dan 4 jaar terug op de weegschaal gezet? Neemt u dan contact met ons op om een afspraak te maken.
Klaargemaakt voor de ARC keuring
De jaarlijkse ARC keuring
U kunt bij AMN terecht voor de beoordeling van de luchtwaardigheid van uw toestel, beter bekend als de jaarlijkse ARC keuring. Tijdens deze keuring wordt bekeken of uw toestel voldoet aan de laatste vereisten m.b.t. regelgeving (EASA Part-M) en documentatie (o.a. van de fabrikant). Wanneer uw toestel niet door onze CAMO (Bon Air Aircraft Management B.V.) beheert wordt dan is het verplicht om ieder jaar een volledige inspectie van de technische documentatie en fysieke inspectie van het toestel uit te voeren.
Wij hebben de meest uitgebreide ervaring van ARC inspecties binnen Nederland. Dit is terug te zien aan het grote aantal ARC inspecties welke wij jaarlijks uitvoeren. Door ILenT aangegeven voeren wij de meeste ARC inspecties van de Nederlands CAMO’s uit. Of het om een P-51 Mustang, Robinson R44 of een Cessna 208 Caravan gaat u bent altijd bij ons aan het juiste adres, mede dankzij onze uitgebreide scope. Voor meer informatie over onze scope kunt u deze online bekijken en als u twijfelt of we de ARC keuring aan uw toestel uit kunnen voeren dan kunt u het beste contact met ons opnemen.
Ook met de ARC inspectie proberen wij de wens van onze klanten zo veel mogelijk centraal te houden en voor iedere bevinding een zo passend mogelijke oplossing te bieden. Vaak kan deze oplossing door AMN in huis uitgevoerd worden, maar ook is het mogelijk dat dit door een partij naar wens gebeurt.
Is uw toestel toe aan een ARC keuring? Neem dan contact met ons op om een afspraak te maken. Dit kan al 3 maanden voor het verlopen van de huidige ARC.
Schadeherstel
Mocht uw toestel schade opgelopen hebben, dan staan wij in voor een juist herstel. Natuurlijk kunt u ons een rapportage van de schade te laten opstellen. Deze rapportage kan gebruikt worden voor het contact met de verzekering. Daarnaast hebben we contacten met veel fabrikanten en we kunnen deze dan ook raadplegen voor het herstellen, zodat u de schade op de voorgeschreven manier hersteld krijgt en u zo nog vele jaren van uw toestel kunt genieten.
Importeren/exporteren
Indien u een vliegtuig koopt in het buitenland, of verkoopt naar het buitenland, kunnen we u op diverse wijzen behulpzaam zijn. AMN kan zorgen voor aan- en verkoopkeuringen, We kunnen u helpen de identiteit om te zetten (het vliegtuig ´Nederlands te maken´) en we kunnen uw vliegtuig voor u (gratis) te koop aanbieden. Kijk hiervoor op aircraft-4-sale.com.
Romp schade
Schade aan vliegtuigconstructies
Schade aan metalen vliegtuigconstructies kan worden veroorzaakt door corrosie, vogelaanvaringen, erosie of incidenten zoals een onfortuinlijke landing. Maar er zijn meer redenen waarom structural repairs nodig kunnen zijn. Wilt u extra ramen in de romp van uw vliegtuig, of stoerdere vleugeluiteinden? Het is belangrijk dat deze structurele reparaties worden uitgevoerd volgens de best beschikbare technieken, omdat onjuiste reparatietechnieken een gevaar voor de luchtwaardigheid van een vliegtuig kunnen worden. De betrouwbaarheid van een vliegtuig hangt af van de kwaliteit van het ontwerp en het vakmanschap bij het uitvoeren van reparaties. AMN heeft veel ervaring met structural en met damage repairs, inclusief corrosieschade en reparatie van houten onderdelen. Meer informatie? info@amnetherlands.nl.
AMN is groen
Aircraft Maintenance Netherlands is een zorgzaam, groen en maatschappelijk betrokken vliegtuigonderhoudsbedrijf. We zijn zorgzaam omdat we 24/7 (bij AOG-situaties ook in het weekend!) en overal ter wereld voor onze klanten klaarstaan. AMN is groen, niet alleen door de kleur van ons logo, maar ook door onze betrokkenheid bij het milieu (AMN was het eerste vliegtuigonderhoudsbedrijf in ons land waarvan medewerkers officieel werden gecertificeerd om aan elektrische vliegtuigen en elektrische vliegtuigmotoren te werken).
En we zijn maatschappelijk betrokken door onze sponsoring van stichtingen die de wereld willen verbeteren, zoals de stichting Wings for Conservation die vanuit de lucht de olifanten in Tsjaad beschermt.
AMN is ervan overtuigd dat verdere verduurzaming van de general aviation mogelijk is, bijvoorbeeld door zuinige en stille luchtvaart te bevorderen door tijdig kwaliteitsonderhoud. En AMN staat voorop bij de volgende stap: het onderhoud van vliegtuigen en vliegtuigmotoren die vliegen op elektriciteit of waterstof.
Meer weten over uw groene en duurzame onderhoudsbedrijf? info@amnetherlands.nl.
AMN-klanten vertellen hun verhaal
Referenties van onze klanten
Missie en Visie
Aircraft Maintenance Netherlands (AMN) wil een kwalitatief goed en flexibel totaalpakket voor het onderhoud (en bijhorende werkzaamheden) aanbieden voor Operators, vliegclubs en privé eigenaren in de general en business aviation (vliegtuigen en helikopters).
Contact
AMN Teuge
De Zanden 105 B
7395 PG Teuge (NL)
T: +31 (0)55 - 323 21 74
Support
Ondersteuning
Documentatie
Veel gestelde vragen